Nå ud til dem, I ikke kender?
Med annoncer, plakater, flyers og lignende kan I nå ud til en masse potentielle frivillige.
Hvis I prøver at fange dem alle, er der dog en chance for, at opslaget ikke bliver spændende for nogen. Tænk derfor først over, hvem der er jeres primære målgruppe, og hvor I kan fange lige netop dem.
Mød målgruppen, der hvor den er
Hvor færdes jeres målgruppe? Måske kan I fange dem med:
- Opslag på frivilligjob.dk
- Opslag på Facebook
- Annoncer i avisen eller i lokale blade
- Plakater eller flyers på biblioteker, på skoler, hos lægen, i butikker, i idrætshallen mv.
Det gode opslag
Det gode opslag:
- er kort
- har en fængende overskrift
- fortæller, hvorfor man skal blive frivillig: hvad man får med sig som frivillig
- informerer om hvad man kan lave som frivillig: mulige opgaver
- gør det nemt at kontakte jer for mere information
- er flot, overskueligt og iøjefaldende
- er skrevet i et sprog, målgruppen forstår, men afspejler også hvem I er.
Hent skabelon til opslag